Thursday 7 February 2013

RAWATAN BEKAM MEMBUANG UNSUR JAHAT?





Bekam untuk kurangkan kenakalan atau rawatan emosi? mungkin agak janggal tetapi tidak mustahil rawatan bekam adalah alternatif selain persedian rohani yang mencukupi.

Kenalan saya menubuhkan pusat pemulihan akhlak juga melakukan bekam terhadap pelatih. Memang benar bekam di bahagian kepala pada point2 tertentu dapat menenangkan pelatih. 

AKIBAT KETAGIHAN DADAH SINTETIK , HIDU GAM ATAU MASALAH MENGAWAL PERASAAN INGIN  MELAKUKAN KEJAHATAN / JENAYAH.

Biasanya mereka ini mempunyai darah kotor yang PEKAT DAN KOTOR mungkin sebagai sebab mereka ini tidak berfikir secara stabil...sering runsing dan bersifat pemarah malah ada yang sanggup memukul ibubapa malah membunuh.



Satu kajian di barat menyebut....

Tompokan Gelap' dilihat dalam imbasan otak pembunuh dan perogol, Kajian Neurologist


 
 Anda boleh melihat kejahatan dalam X-ray?Anda boleh, sekurang-kurangnya mengikut seorang saintis Jerman yang mendakwa "tompokan hitam " adalah dilihat dalam imbasan otak penjenayah.Dr Gerhard Roth, seorang pakar neurologi dan profesor di Universiti Bremen, memberitahu Daily Mail London bahawa dia menemui jisim gelap berhampiran depan otak dalam imbasan orang-orang yang mempunyai rekod jenayah."Apabila anda melihat imbasan otak penjenayah keras, terdapat hampir selalu kekurangan teruk di bahagian dahi bawah otak," Roth berkata. "Terdapat kes-kes di mana seseorang menjadi jenayah akibat tumor atau kecederaan di kawasan itu, dan selepas pembedahan untuk membuang tumor, orang itu adalah normal lagi."Beliau menambah, "Ini adalah pasti rantau otak di mana kejahatan dibentuk dan di mana ia tersembunyi."Roth tidak bersendirian dalam kepercayaan bahawa imbasan otak boleh mendedahkan kecenderungan jiwa beliau.Kent Kiehl, profesor bersekutu psikologi di Universiti New Mexico, selama satu, menggunakan satu unit MRI bergerak untuk menjalankan imbasan otak ke atas 2,000 penghuni penjara di Wisconsin dan New Mexico.Kiehl mendapati corak yang sama dalam imbasan otak mereka. "Jika anda mempunyai tingkah laku yang berbeza, anda akan mempunyai otak yang berbeza," katanya pada syarahan 2012 di Universiti Duke:

 
Kiehl berkata peranan gen MAOA dalam kelakuan ganas. Beliau berkata jika seseorang mempunyai gen dan datang dari persekitaran yang tertekan, dia mempunyai risiko yang tinggi untuk melakukan kesalahan yang ganas. Gen boleh menyumbang kepada kepelbagaian dalam kepadatan perkara kelabu di beberapa bahagian otak, yang merupakan faktor risiko untuk psychopathy.
"Psychopathy kini dianggap peramal tunggal terbaik tingkah laku masa depan," Kiehl katanya.Roth bersetuju: "Apabila saya akan melihat orang-orang muda, dan saya melihat terdapat gangguan perkembangan dalam otak dahi rendah, saya boleh mengatakan bahawa terdapat satu penjahat dalam membuat dengan kebarangkalian 66 peratus."Semakin psikologi "percaya psychopathy bahawa, seperti autisme, adalah suatu keadaan yang satu berbeza neurologi yang boleh dikenal pasti pada kanak-kanak seawal usia 5," New York Times melaporkan pada bulan Mei. "Penting untuk diagnosis ini adalah kapalan manakah kesabaran, ciri-ciri yang paling penyelidik kini percaya membezakan 'psychopaths belum matang'."Tidak semua ahli psikologi percaya diagnosis sedemikian adalah didapati, dan juga orang-orang yang tidak mengakui mereka tidak selesa dengan ia."Tiada siapa yang pelabelan selesa sakit jiwa berusia 5-tahun." Mark Dadds, seorang ahli psikologi di University of New South Wales, memberitahu Times. "[Tetapi] penyelidikan yang menunjukkan bahawa perangai ini wujud dan boleh dikenal pasti dalam muda kanak-kanak agak kuat. "



SUMBER INTERNET.



2 comments:

  1. area gombak dkt mana?
    brp kos bekam?

    ReplyDelete
    Replies
    1. buat masa ini masih mencari lokasi yang sesuai....tetapi walau bagaimana pun kami menawarkan khidmat kerumah pelanggan..

      Delete